Metas pokyčiams?

Išskirtinės aplinkybės, susiklosčiusios 2020-ųjų pavasarį, išmokino žmones naujų darbo būdų bei ta pačia linkme formuos darbą ir ateityje. Darbinėje aplinkoje patalpos naudojamos įvairiai, sprendimai veda naujovių keliu link darbo kartu, grupėse.

 

Tyrimai skatina perėjimą prie universalių biurų ir dalinai nuotolinio darbo

Pagal atliktų tyrimų rezultatus*, tik apytiksliai 40-70% personalo yra biure vienu metu. Dalis jų yra susitikimų kambariuose bei konferenciniuose kabinetuose. Tad tuo metu jų darbo vieta yra nenaudojama. Individuali darbuotojo darbo vieta naudojama yra vidutiniškai 55-60% jų darbo laiko. Pagal atliktą tyrimą, dar prieš išskirtinę Covid-19 viruso situaciją 23% biuro darbuotojų dirbo nuotoliniu būdu reguliariai arba iš dalies. Karantino metu ir po jo apie 76 procentų darbuotojų pilnai perėjo į nuotolinį darbą. Daugelyje įmonių šis skaičius siekia net 100 procentų. Nuotolinis darbas ateityje sudarys vidutiniškai 30 procentų viso darbo laiko.

* „Rapal 2020“, vyriausybės darbo laiko barometras 2019, Isku nuotolinio darbo tyrimas, „Yle / Taloustutkimus“ nuotolinio darbo tyrimas 2020.

Grįžę į biurą po išskirtinio karantino laikotarpio – grįžome prie senų būdų ar perėjome prie naujų?

Po šio pavasario iškilo tokios mintys dėl darbo aplinkos:

  • Būtinybė užtikrinti saugią darbo aplinką
  • Padidinti atstumą tarp vienu metu dirbančių žmonių
  • Daugiau darbuotojų išleisti dirbti nuotoliu būdu
  • Sutrumpinti biuro darbo valandas
  • Asmeninės darbo vietos tapo mažai naudojamos

--> Reikia įvertinti tiek įmonės, tiek darbuotojų poreikius bei tikslus.

Esame skatinami pamiršti senuosius įpročius ir išmokti naujų darbo metodų bei informacijos valdymo būdų. Ilgo nuotolinio darbo laikotarpiu, buvo pritaikyti nauji darbo būdai ir geriausius jų – verta tęsti, tobulinti. Biuro patalpų panaudojimas iš esmės pasikeitė.

Vidutiniškai biurų darbo laikas dalinamas taip:

  • Apie 70% darbo laiko sudaro individualus darbas
  • Apie 25% darbo laiko skiriama darbui grupėse
  • Ir apie 5% darbo laiko – pertrauka.

Tradicinio biuro modelis: 1. Priemonių ir patalpų naudojimas skiriamas pagal užimamą statusą. 2. Priemonių ir patalpų naudojimas yra padalijamas pagal komandos reitingą.

Funkcionalūs, atvirų erdvių biurai: Patalpų naudojimas skirstomas atsižvelgiant į darbo pobūdį.

Vartotojų poreikiai ir tikslai veda pokyčių link

Organizacijų augimas ar poreikis sumažinti patalpų kaštus dažnai susijęs su poreikiu keisti, perplanuoti visą infrastruktūrą. Padidėjęs poreikis dirbti nuotoliniu būdu leidžia efektyviau išnaudoti erdves ir labiau išnaudoti įkurtas fizines darbo vietas jomis dalinantis. Augantis darbuotojų skaičius gali dirbti toje pačioje erdvėje.

Bendrų erdvių biurai ir nuotolinis darbas kartu įgalina naujus būdus perskirstyti turimas erdves, pavyzdžiui, susitikimų vietas, ramybės zonas ar grupines darbo vietas.

Bendrose erdvėse padidėja spontaniško bendravimo. Bendravimas bei socialiniai tinklai skatina bendruomeniškumo jausmą. Bendravimas skatina dalijimąsi informacija ir bendradarbiavimą.

Vien erdvės pakeitimo nepakanka – būtina priimti naujus darbo būdus ir kurti bendras taisykles.

„Daugiafunkciniai biurai suteikia geresnę galimybę ekonomiškai efektyviai pasiekti įmonės augimo tikslus. Padalijus darbo vietas ir erdves padidėja jų panaudojimo lygis. Tuo pačiu padidėja ir skirtingų kategorijų darbuotojų sąveika “, – sako ISKU paslaugų vadovė Tarja Jäntti-Eade.