Atsakomybė yra veiksmai

Atsakomybė yra veiksmai

Mūsų šiaurinė aplinka mus suformavo. Ji pavertė mus kūrybingais ir praktiškais komandos žaidėjais. Turime drąsos viską daryti kitaip. Mes prisiimame atsakomybę vienas už kitą ir aplinką. Mums tvarus vystymasis vyksta savaime, o atsakinga veikla reiškia konkrečius veiksmus. Mes tikime dizainu, individualumu, meistriškumu ir kokybe. Mes kuriame aplinką, kuri siūlo saugias ir patogias vietas augti, mokytis, dirbti ir klestėti.

Skaitydami apie ISKU įmonės istoriją pamatysite, kad pagrindinės tvarumo temos (kokybė, aplinka ir saugumas) pabrėžiamos beveik kiekviename sakinyje. Atsakomybė yra veiksmai, sako Arto Tiitinenas (prezidentas, generalinis direktorius „Isku-Yhtymä Oy“) įmonės atsakomybės ataskaitoje. Per pastarąjį dešimtmetį šioje srityje buvo imtasi daugybės veiksmų.

Turime sertifikuotas valdymo sistemas, kurios užtikrina atsakingą verslo veiklą ir nuolatinį tobulėjimą. ISO 9001 sertifikuota kokybės vadybos sistema, ISO 14001 sertifikuota aplinkosaugos sistema, ISO 45 001 sertifikuota sveikatos ir saugos darbo vietoje sistema ir PEFC (atsekamumo grandinė) sertifikuota medienos kilmės stebėjimo sistema užtikrina, kad produktams naudojama būtų tvariai tvarkomų miškų mediena. 2019 m. Daugiau nei 93% medienos, naudojamos ISKU gaminiuose, turi PEFC sertifikatą. Likusi medienos dalis turi FSC sertifikatą arba yra patikrinta ISKU audito.

ISKU pakavimo linija buvo modernizuota atsižvelgiant į tvaraus vystymosi perdirbtas pakavimo medžiagas. Plastiko per metus sunaudota 21 tonomis mažiau, padidėjo atsinaujinančių medžiagų naudojimas ir sumažėjo pakavimo medžiagų naudojimas.

Įrengta labai efektyvi geoterminio šilumos siurblio sistema, kuri vykdo Lahti pastatų šildymą ir vėsinimą. Ant stogo sumontuota saulės kolektorių sistema, o iš jos gaunama elektra naudojama aušinimui. Gamybos plotas sumažėjo nuo 140 000 m2 iki 65 000 m2. O  3000 įprastų lempučių buvo pakeistos LED lemputėmis. Anglies dvideginio emisija ISKU gamyklos nuosavybėje sumažėjo, o 2019 m. anglies dvideginio išmetimas yra 29,5 tCO2e.

Savo elgesio kodekse mes įsipareigojame laikytis visų įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su mūsų veikla visose šalyse, kuriose dirbame. Mes taip pat reguliariai tikriname, ar mūsų tiekėjai laikosi mūsų elgesio kodekso.

 

Apie autorę:

Kaisa Vuori @ Kaisa Vuori

Kaisa turi patirties darbe su kokybe, vadybos sistemomis, produkto saugumo reikalavimais ir aplinkos klausimais.

Kaisa ISKU dirbti kaip tvarumo vadovė pradėjo 2020-ųjų Spalį. Pirmosios dvi darbo savaitės buvo pilnos įdomių diskusijų su Isku darbuotojais, kolegomis. Su nekantrumu straipsnio autorė laukia pagilinti žinias apie gražius baldus ir teikiamas paslaugas.

Antimikrobinis baldų kontaktinių paviršių veiksmingumas

Antimikrobinis baldų kontaktinių paviršių veiksmingumas

Suvokti nematomus dalykus ne visada lengva. Tai liečia tiek teigiamus, tiek neigiamus veiksnius supančius mus. Dabartinė pandemija yra puikus nematomo priešo pavyzdys, su kuriuo kovoti sunku, ypač kai negalime plika akimi pamatyti virusų grėsmės, jų ginkluotės keliamo pavojaus. Lygiai taip pat sunku patikėti, kad tam tikri liečiamieji paviršiai gali sumažinti infekcijos riziką, nebent jie mums būtų kažkaip matomi. Laimei, šiam klausimui pasitelkti galime mokslą.

Bendradarbiaudami su įmonėmis – Partnerėmis, universitetais ir kitomis institucijomis atlikome įvairius tyrimus, kad nematomas antimikrobinių paviršių efektyvumas taptų matomu. Atlikti tyrimai apima visas svarbiausias viešąsias erdves: mokymosi, darbo bei sveikatos priežiūros aplinką. Nors paviršių antimikrobinis veiksmingumas yra brandi technologija, apie kurią rasti galima daugiau nei keturis tūkstančius mokslinių straipsnių, ISKU nusprendė išsiaiškinti rezultatus naudodama savo ISKU+ koncepciją.

Mokymosi aplinka buvo tiriama „Taatila“ mokykloje Suomijoje. Antimikrobiniai ir ne antimikrobiniai, bet analogiški mokykliniai baldai buvo pastatyti lygiagrečiose klasėse. Baldų gaminiai buvo: mokinių stalai ir kėdės, ISKU dėstytojų stalai bei ABLOY durų rankenos. Antimikrobiniai baldai buvo gaminami naudojant „BioCote®“ sidabro jonų technologiją. Abiejose klasėse buvo standartizuota valymo ir rankų plovimo praktika bei naudojimas. Rezultatai parodė žymiai sumažėjusį mikrobų kiekį klasėje, kurioje buvo baldai su antimikrobiniais liečiamaisiais paviršiais. Be to, 6 mėnesių laikotarpyje, trumpalaikio nedarbingumo ir mokyklos nelankymo skaičius sumažėjo 52%, lyginant su įprastomis klasėmis.

Dar vienas tyrimas buvo atliktas biuro aplinkoje, kuri buvo pasirinkta kaip pagrindinė ir dažna žmonių susitikimo vieta. Čia taip pat buvo naudojami tiek antimikrobiniai baldai su „BioCote®“ technologija, tiek įprasti ISKU biuro stalai bei kėdės. Tad atviro plano biuro patalpose buvo įrengtos ir ne antimikrobinės, ir antimikrobinės įprastos biuro baldų versijos. Valymo, naudojimo ir aplinkos veiksniai buvo standartizuoti visiems baldams. 6 mėnesių paviršiaus valymo ir bandymo laikotarpis lėmė, kad visų ne antimikrobinių ir antimikrobinių paviršių bakterijų skaičius tarp visų tirtų baldų vidutiniškai skiriasi 92,7%. O ištirtas įprastas biuro darbo stalas pasirodė esąs labiausiai užterštas objektas, kurio antimikrobinėje versijoje buvo net 95,14% mažiau bakterijų.

Sveikatos sektorius bei aplinka yra sritis, kurioje infekcijos netoleruojamos. ISKU atliko tyrimą kartu su „Hygtech Alliance“ ir „Metropolia“ taikomųjų mokslų universitetu „Apila“ Profesinės Sveikatos Priežiūros Centre. Buvo tiriamos įvairios šios įstaigos vietos su įprastomis baldų versijomis ir antimikrobinėmis, kurias galiausiai lyginome. Išskiriant esminį momentą, verta paminėti, kad ant gydytojo antimikrobinio stalo rasta 81% bakterijų mažiau, lyginant su analogišku įprastu stalu. Be to, ant personalo poilsio kambario antimikrobinio stalo buvo rasta taip pat net 82% mažiau bakterijų.

Apibendrinant matome tendenciją, kur vidaus erdvės su antimikrobiniais baldų paviršiais yra mažiau užterštos, nepriklausomai nuo erdvės paskirties. Taatila mokykla parodė, kodėl reikia mažinti mikrobų kiekį: mažiau mikrobų lemia didesnį lankomumą. Ši koreliacija pagrįsta moksline literatūra su papildomais įrodymais net ir intensyviosios terapijos skyriuje, kur higiena yra gyvybės ir mirties klausimas.

PASTABA skaitytojui

ISKU produktų asortimente taip pat yra EPA patvirtinti žalvario gaminiai, kur antimikrobinis varis pašalina mikrobus, įskaitant COVID-19. Kalbant apie kitas technologijas, tyrimai ir bandymai vis dar vyksta, tačiau toje pačioje patogenų šeimoje jau buvo teigiamų rezultatų.

Apie autorių

Joonas turi darbo tarptautinėse rinkose patirties ir turi rizikos valdymo ir draudimo magistro laipsnį.
ISKU+ koncepcija tai įkvepianti galimybė derinti Isku tvarumą ir socialinę atsakomybę su vadinamosiomis griežtomis pelningumo ir organizacinio produktyvumo vertėmis mūsų klientų veikloje. Reguliuojamo aukščio biuro stalai buvo ergonomiškų darbo sąlygų revoliucija, antimikrobiniai baldai tą patį daro ir patalpų higienos klausimais.

Nauja baldų serija MyFlow jau pristatyta!

ISKU pristato plačiausią produktų liniją visoje įmonės istorijoje

Trečiadienį, 2020-ųjų rugsėjo 9 dieną, atnaujintame Helsinkio Olimpiniame Stadione ISKU surengė vieną svarbiausių produkto pristatymų savo istorijoje. Atsižvelgiant į šių dienų situaciją, renginio metu saugumas buvo kruopščiai apgalvotas.

“Nuodugniai atlikome namų darbus ir įsiklausėme, išgirdome mūsų klientus ne tik Suomijoje, bet ir tarptautinėse rinkose. Darbo aplinka, viešbučiai, restoranai ir kruiziniai laivai keičiasi. Klientų lūkesčiai pabrėžia panašumą, universalumą, privatumą bei saugumą. Kuriant MyFlow kolekciją mes suderinome ISKU 92 metų patirtį su interjero dizainerio Vertti Kivi kompetencija. MyFlow produktų serija atspindi ISKU atsakingą, Suomišką ir aukštos kokybės dizainą, kuris suteikia galimybę įvairiapusę aplinką įrengti universaliai ir stilingai. Mūsų klientų prašymu, visa MyFlow baldų serija yra antimikrobinė,“ sako Arto Tiitinen, ISKU CEO.

Plačią MyFlow produktų grupę sudaro dešimtys skirtingų produktų ir šimtai variantų. MyFlow leidžia įrengti įvairias aplinkas, atsižvelgiant į individualius poreikius, ir atveria naujas perspektyvas kuriant vieningą darbo aplinkos interjerą.

“Iš baldo norima daugiau nei įprastai, o darbo aplinka vis labiau įgauna susitikimų erdvės rolę. Padaugėjo hibridinio darbo, o pats darbas atliekamas ne tik biure, bet ir namuose. MyFlow suteikia aplinkai jaukumo ir dėka to ši kolekcija sėkmingai pritaikoma namų erdvėse“, sako Antti Olin, ISKU Produkto Dizaino Vadovas.

MyFlow įkvėpta užapvalintų uolų formų. Produktų linija kuria gerą energiją ir skleidžia žinią apie naują ir laimingą darbo aplinką. Ši baldų serija sukurta tarptautiniu mastu pripažinto dizainerio Vertti Kivi.

“Aš pažadėjau ISKU, kad sukursime produktų seriją, kuri išlaikys vientisumą ir bus pritaikoma visoms viešosioms erdvėms. Įkvėpimo sėmiausi iš mano sodybą supančios gamtos, apvalių uolų formų. Su MyFlow noriu perteikti energiją darbui ir naujai darbo ateičiai“, apibūdina Vertti Kivi, MyFlow kolekcijos dizaineris.

Darbas 2020-aisiais

Darbas 2020-aisiais

Darbas 2020-aisiais

Darbas 2020-aisiais

Kur ir kaip dirbsime ateityje? Kaip pasikeitimai darbe atsispindi mūsų darbinėje aplinkoje? Jau dabar akivaizdu, kad ateityje vis daugiau dalinsimės darbo vieta bei patalpomis. O tai įtakoja poreikį būti universaliems bei lankstesniems.

Naujovės ir įkvėpimas – raktas į sėkmingą darbą

Pokyčiai, kuriuos įtakojo 2020-ųjų pavasario įvykiai, atsispindės ir ateityje. Jie privertė įmones keistis ir greitai ieškoti sprendimų. Tikimasi, kad ateityje darbo aplinka prisitaikys prie šių naujovių ir darbuotojų. Nuotolinis darbas, kuris paskutiniu metu itin pabrėžiamas, taip pat keičia mūsų suvokimą apie darbo aplinką.

Auga poreikis kurti biurus bei darbo vietas, kurios natūraliai įkvepia, o dirbti jose malonu, kuriose kolegos nori būti, o darbas kartu praturtina idėjomis ir padeda priimti teisingus sprendimus. Daugiafunkciniai biurai susideda iš pritaikytų susirinkimų ir darbo vietų erdvių, bei privačių erdvių. Daugiafunkcinės erdvės universalios, tad pritaikytos ir individualiam darbui, ir novatoriškam atviro biuro plano darbui grupėse.

Kaip bebūtų, tradiciniams biurams ir nuolatinėms darbo vietoms grėsmės nėra dėl vykstančių mokyčių – fizinės darbo vietos bus reikalingos, naudojamos bei planuojamos.

Nepaisant visko, darbinė aplinka taps vis lankstesnė ir lengviau pritaikoma vieta darbui bei, svarbiausia, skatinanti bendrauti tarpusavyje.“ Sako Antti Olin, Isku Produkto Dizaino Vadovas.

    * Aš sutinku su mano pateiktų asmens duomenų tvarkymu tiesioginės rinkodaros tikslais

    Kaip vidaus patalpų higiena ir baldai gali būti susiję?

    Kaip vidaus patalpų higiena ir baldai gali būti susiję?

    Rankų plovimas ir pagrindinių liečiamų paviršių valymo svarba dar nebuvo tokia aktuali, kaip šiais 2020-aisiais metais. Šie du pagrindiniai įpročiai yra esminiai vidaus patalpų higienai. Jeigu jūs vis dar mąstote, kodėl, atsakymas yra paprastas: žmogaus prigimtiniai įpročiai ir kompulsyvus noras liesti savo veidą.

    Jūsų rankos yra tarsi konvejerio linija, kuria mikrobai patenka į jūsų kvėpavimo takų bei virškinimo sistemą nuo kiekvieno paviršiaus, kurį palietėte. Save valdyti ir atsikratyti šio įpročio sunku, nes paprastai tai darome natūraliai, nesąmoningai. Todėl norime būti tikri, kad mūsų rankos yra švarios ir paviršiai, kuriuos nuolat liečiame, yra taip pat švarūs ir tvarkingi.

    Rankų plovimo ir paviršių valymo, kaip infekcijų prevencijos neigiama pusė ta, kad šie procesai turi būti dažnai ir reguliariai kartojami. Nėra lengva intensyvioje dienos rutinoje tai kaskart atsiminti. Todėl žmonės ieškojo būdų, kaip šias dvi priemones papildyti pasyvia ir tęstine praktika bei technologijomis.

    Antimikrobiniai paviršiai – vienas sprendimų ir tokių technologijų pavyzdys. Sidabro antimikrobinės savybės yra gerai žinomoms. Jau dešimtmečius žmonės sidabrą naudoja įvairiose situacijose norint apsisaugoti nuo bakterijų. Nuo senovės laikų žinomas būdas, kaip vandenį ilgiau išlaikyti švarų ir tinkamą gėrimui, yra įmesti sidabro monetą į vandens talpą. Panašiai ir varis buvo naudojamas vandentiekio sistemose ir vandens talpoms kaip efektyvi antimikrobinė medžiaga. Yra ir daugiau įvairių medžiagų, turinčių atitinkamų antimikrobinių savybių, kurias galima pritaikyti kasdieniame gyvenime.

    Visuose interjeruose baldai sudaro didelę dalį dažniausiai liečiamų paviršių. Antimikrobiniai baldų paviršiai ženkliai pagerina vidaus patalpų higieną ir pasitarnauja kaip infekcijų kontrolės priemonė. Ypač tai aktualu viešosiose erdvėse, kur kėdės ir stalai dienos bėgyje dažnai liečiami skirtingų žmonių. Tai sumažina infekcijos riziką ir neigiamus padarinius sveikatai, produktyvumui ir bendrai gerovei.

    Nuotolinis darbas tampa vis dažniau sutinkamas reiškinys

    Nuotolinis darbas tampa vis dažniau sutinkamas reiškinys

    Nuotolinio darbo modelis ateityje vis populiarės. Tai taps pagrindu veikloms užduotims, kurias įmanoma vykdyti tokiu būdu. Daliai įmonių ir darbuotojų tai jau įprasta praktika, kitiems – tai visiškai nauja darbo forma, su kuria susiduriama pirmą kartą.

    Net ir prieš šių metų pavasario įvykius matėme pokyčių ženklus darbo, kuris pririša prie darbo vietos ir laiko link labiau savarankiško ir įvairiapusio darbo. Ši nauja darbo praktika pabrėžia savikontrolę, saviugdą, skatina tinklo kūrimą, veikimą ir produktyvumą, laiko valdymą ir savikontrolę.

    Nuotolinis darbas meta iššūkį įprastoms darbo valandoms bei skatina atsižvelgti į asmeninius žmogaus poreikius.

     

    Kadangi nuotolinis ir įvairiapusiškesnis darbas tampa vis dažniau pasitaikanti praktika, tikėtina, kad tradicinės darbo valandos, kaipo koncepcija, taip pat keisis. Pasikeitimas gali būti ilgesnės darbo valandos – rezultate ir ilgesnė darbo diena. Tačiau dirbant kasdien ilgiau – darbo dienų skaičius savaitėje gali sumažėti.

    „Nemaža dalis žmonių jau reiškia poreikį dirbti pagal savo individualias darbo valandas, kurios labiausiai jiems tinka – netgi pamaininiuose darbuose – kas taip pat kuria naujas galimybes ne tik darbinėje aplinkoje, bet ir visuomenėje“, sako ISKU interjero dizainerė Minna Uussilta.

    Darbo valandų lankstumas, įvairiapusis darbas palengvina ir šeimos rutiną vaikų atžvilgiu, pavyzdžiui, kai diena ar savaitė gali būti koreguojama atitinkamai pagal šeimos narių kasdienį gyvenimą. Darbas namuose įgalina labiau atsižvelgti į žmonių individualius poreikius ir dienos ritmą. Aštuonių valandų darbo diena prasidedanti nuo pat 8 valandos ryto tinka kai kuriems darbuotojams. Tačiau kartais darbo dienos paskirstymas į dvi dalis duoda geresnius rezultatus. Tokiu būdu galima pasidaryti kelių valandų pertrauką dienos eigoje, kurios metu galima nueiti į sporto salę, apsipirkti ar susitvarkyti kitus asmeninius reikalus, kai tuo tarpu galbūt kūrybiniam darbui reikia vakarinės ramybės.

    Metas pokyčiams?

    Metas pokyčiams?

    Išskirtinės aplinkybės, susiklosčiusios 2020-ųjų pavasarį, išmokino žmones naujų darbo būdų bei ta pačia linkme formuos darbą ir ateityje. Darbinėje aplinkoje patalpos naudojamos įvairiai, sprendimai veda naujovių keliu link darbo kartu, grupėse.

    Tyrimai skatina perėjimą prie universalių biurų ir dalinai nuotolinio darbo

    Pagal atliktų tyrimų rezultatus*, tik apytiksliai 40-70% personalo yra biure vienu metu. Dalis jų yra susitikimų kambariuose bei konferenciniuose kabinetuose. Tad tuo metu jų darbo vieta yra nenaudojama. Individuali darbuotojo darbo vieta naudojama yra vidutiniškai 55-60% jų darbo laiko. Pagal atliktą tyrimą, dar prieš išskirtinę Covid-19 viruso situaciją 23% biuro darbuotojų dirbo nuotoliniu būdu reguliariai arba iš dalies. Karantino metu ir po jo apie 76 procentų darbuotojų pilnai perėjo į nuotolinį darbą. Daugelyje įmonių šis skaičius siekia net 100 procentų. Nuotolinis darbas ateityje sudarys vidutiniškai 30 procentų viso darbo laiko.

    * „Rapal 2020“, vyriausybės darbo laiko barometras 2019, Isku nuotolinio darbo tyrimas, „Yle / Taloustutkimus“ nuotolinio darbo tyrimas 2020.

    Grįžę į biurą po išskirtinio karantino laikotarpio – grįžome prie senų būdų ar perėjome prie naujų?

    Po šio pavasario iškilo tokios mintys dėl darbo aplinkos:

    • Būtinybė užtikrinti saugią darbo aplinką
    • Padidinti atstumą tarp vienu metu dirbančių žmonių
    • Daugiau darbuotojų išleisti dirbti nuotoliu būdu
    • Sutrumpinti biuro darbo valandas
    • Asmeninės darbo vietos tapo mažai naudojamos

    –> Reikia įvertinti tiek įmonės, tiek darbuotojų poreikius bei tikslus.

    Esame skatinami pamiršti senuosius įpročius ir išmokti naujų darbo metodų bei informacijos valdymo būdų. Ilgo nuotolinio darbo laikotarpiu, buvo pritaikyti nauji darbo būdai ir geriausius jų – verta tęsti, tobulinti. Biuro patalpų panaudojimas iš esmės pasikeitė.

    Vidutiniškai biurų darbo laikas dalinamas taip:

    • Apie 70% darbo laiko sudaro individualus darbas
    • Apie 25% darbo laiko skiriama darbui grupėse
    • Ir apie 5% darbo laiko – pertrauka.

    Tradicinio biuro modelis: 1. Priemonių ir patalpų naudojimas skiriamas pagal užimamą statusą. 2. Priemonių ir patalpų naudojimas yra padalijamas pagal komandos reitingą.

    Funkcionalūs, atvirų erdvių biurai: Patalpų naudojimas skirstomas atsižvelgiant į darbo pobūdį.

    Vartotojų poreikiai ir tikslai veda pokyčių link

    Organizacijų augimas ar poreikis sumažinti patalpų kaštus dažnai susijęs su poreikiu keisti, perplanuoti visą infrastruktūrą. Padidėjęs poreikis dirbti nuotoliniu būdu leidžia efektyviau išnaudoti erdves ir labiau išnaudoti įkurtas fizines darbo vietas jomis dalinantis. Augantis darbuotojų skaičius gali dirbti toje pačioje erdvėje.

    Bendrų erdvių biurai ir nuotolinis darbas kartu įgalina naujus būdus perskirstyti turimas erdves, pavyzdžiui, susitikimų vietas, ramybės zonas ar grupines darbo vietas.

    Bendrose erdvėse padidėja spontaniško bendravimo. Bendravimas bei socialiniai tinklai skatina bendruomeniškumo jausmą. Bendravimas skatina dalijimąsi informacija ir bendradarbiavimą.

    Vien erdvės pakeitimo nepakanka – būtina priimti naujus darbo būdus ir kurti bendras taisykles.

    „Daugiafunkciniai biurai suteikia geresnę galimybę ekonomiškai efektyviai pasiekti įmonės augimo tikslus. Padalijus darbo vietas ir erdves padidėja jų panaudojimo lygis. Tuo pačiu padidėja ir skirtingų kategorijų darbuotojų sąveika “, – sako ISKU paslaugų vadovė Tarja Jäntti-Eade.